Eyelet Details


Continuing on my sweater theme. Today it's all about the longer version, also called a sweater dress. These models are such a good invention as they can be worn as only a dress or be styled with a pair of trousers. I prefer to wear it as a dress but I normally pair these kind of garments with a pair boots or flat shoes. Why? Well I'm quite tall and I feel that when wearing it with heels it's on the edge of being to short. I personally feel much more comfortable with pairing it with a rougher biker book or similar. Probably it's just in my head, but the most important is that YOU feel comfortable in what you wear, and that's just how I feel in this look. And as usual I'm on the look out for that extra detail that sticks out, and the eyelet details on the arms are just that.

See you soon :)



Fortsätter mitt tröj tema. Idag handlar det om den längre versionen, även kallad tröj klänning. De här modellerna är ett sådant bra påhitt då de kan användas enbart som en klänning eller matchas med ett bar byxor. Jag föredrar att bära den som en klänning men vanligtvis matchar jag de här typerna av plagg med ett par boots eller platta skor. Varför? Jo, för att jag är ganska lång och bär jag dem med klackar är de på gränsen för korta. Personligen känner jag mig mer bekväm med att bära dem med ett par tuffare biker boots eller liknande. Antagligen ligger det i mitt huvud, men det viktigaste är att DU själv känner dig bekväm i vad du har på dig, och det är precis det jag gör i den här looken. Och som vanligt är jag på spaning efter den där lilla extra detaljen som sticker ut, och öljet detaljerna på armarna är precis det.

Syns snart !



 Shot By Facundo Viera

Pull&Bear Sweater Dress // Calcats Cubedo Boots (Dr Martins here & here)// H&M Socks (Option Falke & Black.co.uk // Uterque Shoulder bag (Alexander Wang here & here) // Vintage Sunglasses (option Marc Jacobs & Oliver Peoples) // Dyber/Kern Earring (similar here) // H&M Ring (similar here)

BLOGLOVIN'                               FACEBOOK                                INSTAGRAM


Comments

Post a Comment

Now your thoughts...

Popular Posts